חיפוש עבודה בהייטק: איך להתכונן לראיון עבודה בצורה הטובה ביותר?

18-04-23 מערכת Guruid.co.il

עבור כל מי שמחפש עבודה בעידן הדיגיטלי, משרת הייטק נחשבת לעיתים כ"משרת החלומות" - אנשים רבים ממש תופסים זאת כחלום שהתגשם. ויחד עם זאת, לעיתים קרובות המועמדים נדרשים לעמוד בפני הליכי גיוס תחרותיים למדי, הכוללים ראיונות עבודה קפדניים, מה שלעיתים מתסכל לא מעט מהאנשים שלעיתים מנסים לחפש עבודה במשך חודשים רבים. למרות זאת, טוב לדעת כי הכנה נכונה יכולה לעזור להקל על חלק מהחרדה אשר מגיעה עם הראיונות, וכאשר רגועים נראים טוב יותר ועוברים בהצלחה!


אז בכל הנוגע לחיפוש עבודה בהייטק - איך עושים את זה בצורה הטובה ביותר? בואו נצלול לעומק.


איך להתכונן לראיון עבודה בחברת הייטק

כאמור, שוק העבודה של היום בעולם ההייטק הוא תחרותי, ולכן חשוב שלא תיראו כמו "עוד אחד" אלא תתבלטו - היראו שונים מאחרים, גרמו ל"אפקט הוואו" אצל המעסיק שלכם וכבר הגעתם לחצי הדרך, משום שמיצבתם את עצמכם מעל מועמדים שהתראיינו רגע לפניכם, ואולי היו טובים יותר מכם בפן המקצועי אך לא ידעו לשדר זאת. זכרו, ראיון העבודה הוא כל הרושם הראשוני שהמעסיק שלכם מקבל עליכם בהתחלה, ולכן, איך אומרים? "אין תחליף לרושם ראשוני".


בואו נצלול למספר שלבים שיעזרו לכם להתכונן לראיון בחברה הבאה שלכם בצורה הטובה ביותר:


שלב #1: למדו על החברה שאליה אתם מגיעים

המעסיק מחפש בגוגל עליכם, אז חפשו גם אתם עליו. הצעד הראשון בהכנה לראיון הוא לחקור את החברה שאליה אתם מתראיינים. חקירה מעמיקה כוללת הבנה של אילו מוצרים הם מוכרים, מי הלקוחות שלהם, מספר העובדים וחזון החברה. כשתדעו מה עומד מאחורי החברה, מהם הצרכים שלה ואיך אתם יכולים להתאים את עצמכם אליה - אתם תדעו להראות למראיינים בצורה הטובה ביותר שאתם מתאימים לחברה, אבל אולי יותר חשוב מזה: תדעו להפגין את אחת היכולות החשובות, ואולי החסרות בעולם העבודה של היום שהיא היכולת לראות את צרכיו של האחר.


כדי לחקור את החברה, תוכלו להתחיל בחיפוש קצר בגוגל, ולאחר מכן בדיקה מעמיקה של רהשתות החברתית שלהם ואת הערך בוויקיפדיה תשלים את שארית העבודה. אם אתם מכירים כבר מישהו שעובד בחברה, פנו אליו ושאלו על תהליך המיון. ברגע שתהיה לכם הבנה טובה של החברה, תגדילו את הסיכויים שלכם לעבור את תהליך המיון בהצלחה. זכרו, לא מדובר כאן על כמות אלא על איכות - אתם צריכים לעבור רק פעם אחת.


שלב #2: למדו על התפקיד

השלב השני הוא להבין את התפקיד שאליו אתם מגישים מועמדות, כשאנחנו אומרים "להבין" אנחנו מתכוונים ל- להכיר את הטכנולוגיות שאיתן תעבדו, איך נראית העבודה היומיומית, אם תעבוד לבד או בצוות, ועם מי תעבדו. כל זה יכול לעזור לכם להבין את התפקיד לעומק, ולחפש סיבות טובות למה לעבוד דווקא שם. כשתרצו לעבוד דווקא במקום הזה, אתם תדעו להקרין את הרצון הזה והמוטיבציה שלכם גם בראיון עצמו, ואין דבר יותר מושך מזה.


שלב #3: תרגול תרגול ועוד פעם - תרגול

לתרגל את השאלות הנפוצות בראיון יכול להיות הדבר שיעזור לכם להציג את ה"אני" בגרסה הכי טובה שלכם במהלך כל הראיון. אם יש משהו שחבל שיקרה לכם, זה מקרה שבו ביצעתם כבר את כל המחקר על החברה המיועדת, למדתם את התפקיד בצורה מעולה אבל נפלתם על גמגום בשאלות די פשוטות כמו "ספר לי על החוזקות שלך". תרגלו את התשובות לשאלות האלה שוב ושוב כדי להפגין ביטחון כאשר הן נשאלות. אל תחששו מלהיראות רובוטיים מדי, שכן גם אם במקרה המעסיקים מגלים שתרגלתם את התשובות שלכם לא מעט, הם יכולים להסיק עליכם רבות לגבי האמביציה שלכם והרצון להצלחה - מה שעשוי להשתקף גם בעבודתכם.


שלב #4: הכינו שאלות למראיין

מי מאיתנו לא מכיר את המצב שבסוף הראיון המראיין או המראיינת שואלים: "האם יש לך איזשהן שאלות אליי?"

התשובה שאתם לא רוצים שתהיה לכם במצב הזה היא "לא". חשוב להבין שלמרות שהמעסיקים הם אלו ששואלים את השאלות, זה לא אומר שלא אמורות להיות לכם שאלות גם אליהם. הקשיבו למראיין לאורך כל הראיון ונסו להבין מה הוא מנסה ללמוד עליכם - בהתאם לכך שאלו שאלות המראות התעניינות בחברה ובתפקיד ונסו לקשר את השאלות שלכם למה שחשוב למעסיק שלכם לדעת.


למרות זאת, חשוב שלא תשאלו באמצע הראיון שאלות אלא אם כן הן משתלבות בצורה טבעית בשיחה. שמרו את השאלות שלכם לסוף.


לסיכום

הכנה לראיון בהייטק עשויה להיות תהליך מייגע, אך אל ייאוש! העבודה הקשה משתלמת ובסופו של דבר זכרו שמדובר על "חוק המספרים הגדולים" - ככל שאתם מתראיינים ביותר חברות, כך הסיכוי שלכם לקבל את משרת החלומות שלכם גדל. וזכרו, שאתם צריכים לקבל רק "כן" אחד וזה לא משנה כמה "לא" קיבלתם לפני כן.


בהצלחה!

רוצים למצוא את התפקיד הבא שלכם? 

שלחו לנו מייל בצירוף קורות חיים:

[email protected]