איך להתמקצע בעולם ההייטק בתחום הבטחון?

11-04-23 מערכת Guruid.co.il

עולם ההייטק מתרחב במהירות מסחררת, ועם התרחבותו גדל גם הצורך באנשי מקצוע מומחים בתחומים שונים, ובהייטק של ישראל - יש מגמה נוספת שמתרחבת שהיא ההייטק בתחום הביטחון. בקרב אנשי קבע משוחררים, יוצאי יחידות מובחרות ועוד, רבים מוצאים את עצמם גם לאחר השירות הצבאי מחפשים עבודה ביטחונית, אשר יכולה לשמר את תחושת המשמעות שהייתה להם בתקופת השירות הצבאי. 

אז איך מתחילים קריירה בעולם ההייטק בתחום הביטחון? מהם היתרונות של עבודה בתחום הביטחון? על כך ועוד, נדבר במאמר הבא.


למה דווקא עבודה בעולם הביטחון?

כולנו כבר יודעים שבמציאות הבטחונית של ישראל, זה הכרחי שיצאו כל הזמן ובמהירות רבה טכנולוגיות חדשניות, אשר יכולות לספק פתרונות יציבים להגנה על המולדת. חברות רבות בישראל ובעולם עובדות ימים כלילות על מנת לפתח מערכות שונות עבור מטוסים, מערכות מודיעין, מערכות עבור כלי לחימה אחרים ועוד ומוכרות את מוצריהן לצה"ל או לגופי ביטחון אחרים.


העבודה מול גופי ביטחון עשויה להביא איתה משמעות רבה ותשוקה לעבודה בכל יום מחדש, בידיעה שהעבודה היא חלק ממה שעוזר להגן על ביטחוננו. לחברות בתחום הביטחון יש בדרך כלל סטנדרט מצוינות גבוה במיוחד, וכוח אדם מוכשר ומחויב למשימות.


יתרונות של חברות בתחום הביטחון

עבודה בתחום הביטחון מציעה מספר יתרונות שיכולים להפוך אותה לקריירה אטרקטיבית עבור לא מעט אנשים, כולל פורשי צבא וכולל כאלו שלא:


  • סיפוק רב - יתרון ראשון ומשמעותי ביותר של עבודה בתחום זה הוא הסיפוק הנובע מהידיעה כי העבודה שלך תורמת לבטיחות והגנה על אזרחים. עובדים במגזר הביטחוני עובדים לעיתים קרובות על פרויקטים קריטיים שיש להם השפעה ישירה על הביטחון הלאומי וביטחון הציבור. תחושה זו של הישגיות יכולה להפוך את העבודה למספקת להפליא.

  • התמודדות עם אתגר - יתרון נוסף של העבודה בעולם הבטחוני הוא ההזדמנות להתמודד עם אתגרים מורכבים ולהפוך אותם לפתרונות יישומיים. חברות ביטחוניות עובדות לעיתים על פרויקטים הכוללים פיתוח טכנולוגיות ואסטרטגיות חדשות כדי להתמודד עם איומים מתפתחים. זה דורש מהעובדים כל הזמן להיות יצירתיים, לחשוב מחוץ לקופסה, וזה יכול להיות מאוד מתגמל לראות רעיונות חדשים מתעוררים לחיים ולהבין שאתם אכן יוצרים שינוי אמיתי בעולם.

  • פרויקטים ייחודיים - המגזר הביטחוני גם מציע פרויקטים שלא תמצאו כנראה בשום מקום אחר, חברות בתחום הביטחוני לוקחות על עצמן לעיתים קרובות פרויקטים הכוללים הבאת רעיונות לחיים, כאלו שבעבר היו קיימים רק "על הנייר" או בתיאוריה. זה יכול לכלול פיתוח טכנולוגיות חדשניות שבשימוש צבאי ניתן להוציא אל הפועל - וכאן העבודה יכולה להיות מרתקת יותר ולספק לעובדים הזדמנות להיות חלק ממשהו פורץ דרך באמת.


אילו תפקידים קיימים כיום בהייטק הקשורים לעולם הביטחון?

עולם הביטחון התפתח משמעותית בשנים האחרונות, ועם התקדמות הטכנולוגיה, צצו להן משרות חדשות כדי לענות על הדרישות בעולם הביטחון - בין המשרות הקיימות נמצאות:


  • אנליסט אבטחת סייבר - בעולם שבו איומי הסייבר ממשיכים לגדול עם התפתחות הטכנולוגיה, הצורך באנליסטים של אבטחת סייבר נעשה ברור יותר. אנשי מקצוע אלה הם בעלי אחריות על פיתוח ויישום אמצעי אבטחה להגנה על רשתות, מערכות ונתונים מפני גישה בלתי מורשית, גניבה או נזק.

  • חוקר אבטחה - חוקי אבטחה אחראים על זיהוי וניתוח פגיעויות אבטחה במערכות, יישומים ומכשירים. הם משתמשים בידע שלהם על איומי האבטחה והמגמות האחרונות כדי לפתח פתרונות אבטחה יעילים.

  • מהנדס מערכות - מהנדס מערכת אחראי על תכנון, פיתוח ויישום מערכות ביטחוניות מורכבות המשלבות רכיבי חומרה ותוכנה. הם מבטיחים כי מערכות אלה עומדות בדרישות הספציפיות של המערכת הגדולה יותר (כגון: מטוס).

  • מהנדס חומרה - מהנדסי חומרה אחראים על תכנון ופיתוח רכיבי חומרה המשמשים במערכות ביטחוניות, הם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מהנדסי תוכנה כדי להבטיח שרכיבי החומרה ישתלבו בצורה חלקה עם מערכות התוכנה.

  • מהנדס תוכנה - מהנדסי תוכנה אחראים על תכנון, פיתוח ותחזוקה של יישומי תוכנה המשמשים במערכות ביטחוניות. הם מבטיחים פעילות מאובטחת, אמינה ויעילה של התוכנה על פי דרישות המערכת.


אלו רק חלק מן התפקידים השונים בעולם ההייטק בתחום הביטחון. ישנן משרות רבות הקשורות לתחום, וכל תפקיד דורש מיומנויות מיוחדות וידע ספציפי, כאשר האנשים העובדים בתחום מתפתחים כל הזמן כדי לענות על הדרישות המשתנות בשוק.


רוצים למצוא את התפקיד הבא שלכם? 

שלחו לנו מייל בצירוף קורות חיים:

[email protected]